Domníváme se, že udržitelné fungování maloobchodu je založeno na potřebách lokálního trhu. Z pohledu maloobchodních prodejen je tak nutné zaměřit se na zákazníky, kteří žijí v okolí, znát jejich potřeby a odbourat všudypřítomnou anonymitu, a to nejen v prostorách prodejny, ale i na veřejnosti, v parcích, na zastávkách, školách a dětských hřištích. Prezentovat se a žít jako soused, kamarád či známý, který má obchod v ulici za rohem. Společně žít a vytvářet podmínky pro spokojený život. Pokud totiž znáte svého zákazníka a on zná vás, vytvoříte si osobní vazbu, která může mít rozhodující vliv na to, zda u vás nakoupí nebo půjde do místního supermarketu.
Doba se mění a veškerý kvalitní sortiment, který byl dříve dominantou malých a farmářských prodejen, se přesouvá do řetězců a je současně v nabídce velkých on-line prodejců. Zákazník je dnes v jiné situaci – zboží, které dříve bylo výsadou malých prodejen, nalezne přesně v takových řetězcích a častokrát i levněji. Už nemusí pro oblíbené produkty chodit daleko, ale může vše objednat přes internet. Rozhoduje se tedy už jen podle jediného faktoru, a tím je vztah k prodejně a lidem, kteří tam pracují. Tento vztah je to jediné, co vám “velcí hráči” nemohou dát. Zákazníci se stávají ze sousedů, kteří svým nákupem podporují váš obchod ve vaší čtvrti.
Realita je však taková, že agenda kolem prodejny je tak náročná, že mnohokrát nezbývá čas věnovat se rozvoji obchodu směrem k zákazníkovi. Stále se řeší objednávání zboží a když už zboží dovezou, tak zase jeho vybalováním. Když je vybalené, tak přesouváním obalů a naskladňováním do systémů… Je to kolotoč stejných a neustále se opakujících úkonů, které zabírají čas. A přitom čas je jediná komodita, která se nedá nahradit. Proto jsme se rozhodli zjednodušit vám pravidelnou agendu, a tím vám získat potřebný čas, který můžete věnovat svým zákazníkům.
Je potřeba věnovat se stejnou měrou zákazníkům, kteří přijdou do obchodu, tak i svým obchodním partnerům. Tedy budovat vztahy mezi odběrateli a dodavateli a hlavně mít na to čas.
Vždyť společným zájmem prodejců i dodavatelů je, aby se zboží dobře prodávalo a koncoví zákazníci byli o jeho kvalitách správně informovaní. Odběratel by měl mít prostor navštívit svého dodavatele a seznámit se s tím, jak zboží vyrábí, a znát jeho příběh. Dodavatel, který má možnost se takto prodejci věnovat, pak předává svoje znalosti o kvalitách produktu, a tím podporuje lepší prodeje zboží u prodejce.
Velká část maloobchodních prodejen ale i výrobců má své silné stránky v oblasti, která přímo souvisí s jejich podnikáním. Vše ostatní, jako marketing, obchod a IT řešení, jsou jen nezbytné nutnosti, které k němu patří. Je známým faktem, že se vyplatí věnovat nejvíce energie a času těm věcem, na které máte vlohy a které jsou vaší silnou stránkou.
Naší silnou stránkou je technologické řešení, které vám pomůže převést velkou část agendy spojené s objednávkami na nás, abyste získali prostor věnovat se tomu, čemu opravdu chcete.
Prodejny (odběratelé) díky iBi STORE získají možnost jednoduše, z jednoho místa a jedním způsobem objednávat zboží od všech svých dodavatelů, a to za stejné ceny, na které jsou zvyklí. Navíc tím získají přehled o posledních objednávkách i závozních dnech dodavatelů. Celkově tím sobě i svým dodavatelům šetří velké množství času.
Máme však řešení (nejen) pro začínající dodavatele, které šetří čas a získá první zákazníky.
Pomůžeme vám s přípravou vašeho katalogu zboží a oslovíme vámi určenou cílovou maloobchodní skupinu zákazníků.
Zkušenějším dodavatelům významně ušetříme čas a prostředky díky automatizaci procesů.
Velkou část agendy kolem objednávek tak můžete nechat na nás.
Vážení odběratelé a dodavatelé, budu velmi rád, pokud vám naše myšlenky budou dávat smysl a ještě více, pokud pro vás bude iBi STORE přínosem ve vašem podnikání.
Slávek Picmaus, zakladatel iBi STORE